lördag 5 november 2011

Footloose - en fantastisk mix av allt en bra film behöver!

 Ren MacCormack flyttar från storstaden Boston till sydstatsstaden Bomont, där han upplever en stor kulturchock. För ett par år sedan skakades staden av en tragisk bilolycka, där fem tonåringar dog. Stadens överhuvud, pastor Shav Moore reagerade genom att sätta upp strikta regler, som förbjuder hög musik och dans på allmänna platser, och ett utegångsförbud för alla under arton.
 Men Ren är inte villig att acceptera det, och han utmanar förbudet och väcker nytt liv i staden.

 Hej, feelgood! Detta är verkligen den bästa dansfilm jag någonsin sett, och den innehåller lite av allt! Mycket dans, men också lite drama, kärlek, fight, sorgligt och roligt, och när filmen var slut, då var det väldigt svårt att hålla fötterna stilla. Med blandningen av alla ingredienser till en fantastisk film, tror jag att man inte behöver vara ett stort fan av dans för att se den, man kan njuta av filmen utan vidare koppling till vad som händer.
 Det är en film som inte kräver mycket: man behöver inte tänka eller lista ut något dolt budskap, vilket gör den perfekt dygnet runt, året runt. Den kan passa alla åldrar, dock tror jag att tonåringar tycker bäst om den, och jag tror att det finns många som kan känna igen sig i scener i filmen.
 Är detta inte din film-genre alls? Se den ändå, prova något nytt! :)
 + Underbar, feelgood till tusen!
 - Kan vara yttepyttelite överdriven ibland..

/Alice

1 kommentar:

  1. Känner på mig att jag kommer älska den här filmen. Jag älskar dansfilmer, trots att jag själv suger på att dansa. Tack för tipset! :D

    Dirty Dancing in my heart x)

    SvaraRadera