söndag 15 januari 2012

Mitt perfekta liv - Sarah Dessen

 Det kommer att bli en lång sommar för Macy, som ska arbeta på biblioteket, plugga ordkunskap och kämpa för att vara så perfekt som möjligt  — ivrigt påhejad av sin arbetsnarkoman till mamma. Men oväntade saker händer. Av slump får Macy jobb på en cateringfirma, där hon får nya vänner och lär känna Wes: en otroligt snygg kille med mörkt förflutet. Men till sin förvåning märker Macy att hon kan prata med honom om allt, sina rädslor, sin komplicerade pojkvän, och till och med om sin döda pappa.

 Precis som Dessens tidigare böcker sprider denna en underbar känsla av sommar. Den var också, som de tidigare böckerna, lättläst och tydlig trots bokens längd.
 Boken började bra med flera tillbakablickar som gjorde det enkelt att komma in i handlingen utan förvirring, utan att behöva gå tillbaks och läsa stycken igen. Den fortsatte lika tydlig och enkel genom hela boken, men det gjorde den varken långtråkig eller ointressant - tvärtom. Det gjorde det enkelt att hänga med i handlingen och ägna sig helhjärtat åt det istället för att sitta och fundera på vad författaren menat. En annan sak var att, trots att jag inte kunde känna igen mig i någon av situationerna i boken, kändes allt otroligt angeläget.
 Som slutsats vill jag säga, om du inte tyckt om tidigare Sarah Dessen böcker, kommer du nog inte att tycka om denna. Men är du, som jag, ett fan av hennes verk: läs den!
 + Somrig, bra handling, lättläst
 – Originaltiteln (The Truth About Forever) passar boken bättre än den svenska titeln.

/Alice

LÄS OCKSÅ:   Mycket mer än så  , Sommaren jag blev vacker

5 kommentarer:

  1. Åh jag älskar den här boken! :)

    SvaraRadera
  2. Det här är en av mina favoritböcker, och min favorit av Sarah Dessen med:D. Håller helt med dig förresten, sommarkänsla har den här boken gott om:)

    SvaraRadera
  3. Jag är så nyfiken på den författaren!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då tycker jag verkligen att du ska läsa någon av hennes böcker! Det är verkligen värt det. Hon är underbar och alla hennes böcker är fantastiskt somriga och varma och mysiga... Denna boken är väldigt bra, men annars kan du kolla in hennes tidigare bok, Mycket mer är så : http://bokpussen.blogspot.com/2010/10/mycket-mer-sa-sarah-dessen.html

      Radera
  4. Den här boken är en av mina favorit-böcker! Och jag rekommenderar den verkligen :)

    SvaraRadera